Tilbage til nyheder

Pressemeddelelse 27. september

27-09-2023 12:08:30

Det bliver fejret efter alle kunstens regler med kagemand og meget mere, når Arend Van Der Meer, CEO, AIS Airlines mandag den 2. oktober  klokken 7.00 selv sætter sig i cockpittet på den første morgentur for det hollandske luftselskab, der den kommende tid skal stå for flyvningen på ruten Karup – København.

Det er til stor gavn for det midtjyske erhvervsliv, der nu igen kan komme fra Midtjyllands Lufthavn til Hovedstaden på under en time.

- Vi ser meget frem til samarbejdet med AIS Airlines, som er vores nye operatør. Vi glæder os til igen at tilbyde vores erhvervsliv mere stabile forhold med fire daglige rotationer mellem Karup og København. Det er vigtigt for vores midtjyske region, at vi har den bedst mulige infrastruktur for erhvervslivet. Det er mit håb, at der vil være stor opbakning til ruten, siger den konstituerede formand for Midtjyllands Lufthavn, Dorte West, der også er Borgmester i Herning Kommune.

AIS Airlines sætter et Jetstream 32 fly ind på ruten. Et fly der kan rumme 19 passagerer pr. afgang, hvilket betyder at man fra Midtjyllands Lufthavns side opfordrer til at man booker billetter i god tid, for at sikre sig en plads på én af de fire daglige afgange fra henholdsvis Karup og København.

AIS Airlines er også operatør på ruten mellem Esbjerg og Stavanger. Der kan bestilles billetter på www.aisairlines.com

Den første måned bliver der kræset ekstra om passagerne med gratis rundstykke og gratis kaffe fra lokale Peter Larsen Kaffe. Passagerer på eftermiddags- og aftenafgange serviceres med gratis øl/vand/kaffe samt kage.

For yderligere information kontakt, Dorte West, tlf.: +45 40 25 96 66.

Fakta om AIS Airlines

AIS Airlines er en regional hollandsk operatør med base i Lelystad. Selskabet blev grundlagt I 2009 og opererer på adskillige ruter rundt omkring i Europa. Selskabet råder over 8 Jetstream 32 fly, som er den type af fly, der skal flyve mellem Midtjyllands Lufthavn og Københavns Lufthavn.